KYNOLOG.CZ - web plný psů
Pátek, 03 září 2010
 
 
Přihlášení
Poslat heslo | Registrace
ODBĚR NOVINEK

Přihlaste se k odběru novinek:





Foundland.cz
BlueBoard.cz
Trochu reklamy
INFORMACE

KYNOLOG.CZ (o nás)
Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny
ISSN 1801-9374
(c)2006 Pavel Bradáč

ICQ 283656124

Přidat k oblíbeným

Reklama zde
Ikona a banner - výměna
Mapa stránek
Partneři
Kontaktujte nás
Jak odnaučit psa štěkání Tisk E-mail
Hodnocení čtenářů: / 19
SlabéVynikající 
Velmi častým dotazem ve výchovné poradně je JAK ODNAUČIT PSA ŠTEKÁNÍ. V následujícím článku uvádíme jeden z příkladů

Štěkání je biologická vlastnost psů.Volně žijící psi se štěkáním dorozumívají více v mladém věku - v dospělosti jsou již nuceni starat se sami o sebe, tudíž nemají "na koho štěkat". O domácí psy se však stará člověk, proto se obecně má za to, že z hlediska chování tito psi nikdy nedospějí - a proto nepřestanou štěkat.
Proto na nás dokáží stěkat z tolika důvodů, že je nelze ani spočítat. Je dobré psa naučit povelu "TICHO"

Takže povel TICHO: vymyslete něco, co ho ke štěkání spolehlivě přiměje - např. zvonění zvonku u dveří.
Postavte se ke dveřím, zazvoňte a nechejte psa několikrát zaštěkat...
Zatímco budete říkat TICHO nebo PSST (na konkrétním slovu nezáleží, jen je potřeba používat pořád stejné), držte mu před nosem pamlsek (většinou to bývá piškot nebo si vyberte, co má úplně ze všeho nejraději, protože na tomto povelu vám OPRAVDU záleží).
Jakmile pes přestane štěkat, aby mohl začít čenichat, pochvalte ho a pamlsek mu dejte!

Opakujte tento postup a před odměnou vyžadujte stále delší a delší dobu ticha.


P.S A pište, komu se jak daří !!!

Komentáře
Antištěkač
Přidal Petr 2010-05-08 15:30:19
S problémem neustále štěkajícího pejska vám pomůže Antištěkač 
http://antistekac.e-blog.cz/
štěkání
Přidal Petra 2010-02-13 04:31:55
Dobrý den, prosím o radu. Máme doma 2 psi, kteří štěkají. Štěkají když slyší zvonek nebo když slyší nekoho na venkovní chodbě. Začínáme mít velký problém se sousedy. Nejhorší je to, když máme noční. To štěkají třeba ve 2h ráno. Koupili jsme jim "protištěkací" obojky, ale vůbec nepomáhají. Co s tím? Už vážně uvažujeme, že je dáme pryč. Prosím poraďte
Protištěkací obojek
Přidal KláraU 2009-11-21 11:45:20
Máme ročního jorkšíra...při odchodu do práce (v půl 7 rán:() neustále a vytrvale štěká. Nemáte někdo zkušenost s protištěkacími obojky nebo těmi jednotkami??? Sousedi si pořád stěžují:(
Přidal Katka 2009-09-13 18:05:46
Zdravím . Máme doma fenku křížence kokršpaněla a jezevčíka, je jí rok . Trápí nás se štěkáním . Ale naštěstí neštěká pořád , jen když jdeme domů a slyší nás ve výtahu a pak za dveřma a také když někdo zvoní nebo k nám přijde . Když se na chodbě něco šustne , tak jen poštěkává . Nemohl by mi někdo poradit jak jí to odnaučit ? ydlíme v panelovém domě . Žádné velké stížnosti zatím nebyli , ale já osobně bych jí to ráda odnaučila .
Přidal Denisa 2009-08-21 18:18:19
Dobrý den,chtěla bych se zeptat:máme jorkšíráka a ten pořád štěká:štěká na okolní psy co jdou kolem,štěká když štěkají jiní psy a sousedům(bydlíme v paneláku)už to začíná vadit...také štěká na velké psy a my se ho to snažíme odnaučit:pokaždé když štěká mu říkáme PŠŠŠŠTT!!!!!Většinou to zabere ale pak se většinou znovu rozštěká...Moc bych ocenila kdyby jste mi někdo poradil..předem děkuji!! :? :? :?
Tedka nemám čemu věřit-odpověd
Přidal tom 2009-06-06 18:38:43
obojek (podle mého názoru) nepomůže ale je zajímavý že štěká pořád a ty hlasy ho spíš zmatou si myslím ale že pokud to není štěně tak by nemělo štěkat,sousedi mají ohaře to štěně štěká furt,pes ne :? ;-)
tak tedka nevím čemu věřit
Přidal kristina 2009-03-11 23:15:58
:? :? :? MÁMEPEJSKAKŘÍŽENCE OHAŘE MÁME HO Z ÚTULKU A KDYŽ JE DOMA SÁM TAK NEUSTÁLE ŠTĚKÁ ZKOUŠELI JSME NEMOŽNÉ PO CHVÍLÍCH HO NECHÁVAT DOMA NECHÁVAT MUPUŠTĚNOU TELEVIZI RÁDIO S NAHRANÝMI NAŠEMI HLASY NECHÁVALA JSEM MU I MOJE OBLEČENÍ A NIC NEPOMOHLO NAKONEC JSME KOUPILY OBOJEK PROTI ŠTĚKÁNÍ STÁL 500KČ S TÍM JAK JSOU S NÍM VŠICHNI SPOKOJENI ALE BOHUŽEL NÁŠ PEČS JE ASI VYJÍMKA NEBO NEVIM OBOJEK ŽÁDNÝ SIGNÁL NEVYDÁVÁ JEN PÍPÁ A PSOVI TO VŮBEC NEVADÍ
:-)
Přidal Mudr. Lant 2009-01-07 15:42:48
Piškoty dělaj z pejsků bezzubé chodící salámy.  
 
Eukanuba a Proplan 4ever...  
Dětem kupujte dětské bonóny,piškoty a pejskům zase ty jejich...
Angelina
Přidal Robert 2009-01-07 15:38:11
Zdravím... opět nám kokřice hafá, jkdyž jsme v práci...  
Kde se dá koupit ten přístroj, co po zaštěkání vyšle pípnutí co slyší jen psi = antištěkač. Jde mi o to abych to nekoupil jak hlupák za 2500 Kč, když mi někdo říkal, že sehnal i za 500 kč... No uznejte... Dát 2500 Kč za klidný spánek sousedky po noční směně je dost... Kór když to vadí jen jí... (Angie štěká třikrát denně co nejsme doma - ránov 7:00 pak v 11:00 a pak v 16:00) pak se vracíme z práce... HELP - kde to sehnat za lacino... ?  
Nebo mám tu sousedku fakt vazvat, aby si na ten klidný spánek připlatila ?
štěkání
Přidal Jack Russell 2009-01-05 20:26:58
Štěkání je přirozený způsob vyjadřování psa a nelze se divit, když se ozve při obraně teritoria nebo v případě, že třeba projevuje radost. Někteří psi však mají zlozvyk vytrvale a bezdůvodně štěkat, takže ničí nervy nejen svým majitelům, ale i sousedům a kolemjdoucím. Pro odnaučení těchto nežádoucích projevů je třeba zjistit, proč vlastně štěká. Jestliže psa dráždí nějaký předmět, odstraňte ho, vadí- li mu pohled, třeba na slepice na dvoře, pokud možno mu výhled zakryjte. Nemá- li ke štěkání žádný zřejmý důvod, odnaučte psa štěkání tím, že mu dáte povel " Klid" nebo " Kuš" a sevřete mu na několik minut tlamu prsty. Sevření čelisti jemným kousnutím je způsob, jakým matka vlčice nutí svoje potomky ke klidu, když se snaží výt. V přírodě je velmi důležité, aby mláďata na svou přítomnost zbytečně neupozorňovala nepřátele. Stisknutí čelistí chápe tedy i pes jeko povel ke zmlknutí a po několikerém opakování zpravidla štěkat přestane
PIŠKOTY - JAK NEMODERNÍ...
Přidal Freedom 2008-11-22 05:31:24
:grin :grin TAK MU MÁM TY PIŠKOTY MAZAT MARGARÍNEM NEBO CO? CO POVAŽUJETE ZA DOSTATEČNĚ SOUČASNÉ? (mimochodem že máte na klíčích i ty od metra..., co?)
Přidal Jitka 2008-11-10 12:44:30
Dobry den,bydlim v panelaku a mam 15mesicniho dlouhosrsteho jezevcika, ktery mi pusobi nemale problemy se stekanim, hlavne brzy rano po odchodu do prace a pozde vecer, kdy si proste chce nejvic hrat.Sousedi uz si stezuji a ja nevim, co delat,pejska se samozrejme vzdat nechci.Neplati na nej skoro nic a tak bych se rada zeptala na elektronicky obojek, zda-li je to opravdu neskodne a hlavne zda to pomaha.Dekuju
mno štěkání
Přidal Týna a Max 2008-10-26 18:32:18
Aojky...zdraví vás Týna A Max. Max je můj pejsek-zlatý retrívr. Už je mu 5 let a stále ho něco učím a stále si to všechno pamatuje. Jezdíme spolu taky po světě...poslušnost má sice za sebou, ale!!! štěkání je náš kámen úrazu: :sigh takže sme tohle vyzkoušei a musim říct,že je to suprovej nápad:) fakt dík moc:) :-) ;-) a přeju všem moc štěstí:-)
Přidal Robert 2008-10-06 10:42:01
Naše Angie - roční kokřice také štěká žalem a strachem z neznáma. Je taky doma 9 - 10 hodin pondělí až pátek, Před týdnem ale dostala vibrační obojek... Je z něj opravdu vyplašená chudinka, ale je fakt, že je už v klidu. Bohužel po jednom problému je tu další... Naše Angie nám mění postupně nábytek na třísky... Tak snad najdu nějaký sprej, co jí odradí takhle škodit... 
Dále, hledám způsob, jak zařídit, aby byla Angie vklidu a netropila nepořádek, když bychom si chtěli přes noc s přítelkyní někam vyrazit, kam Angie nemůže - třeba na diskotéku... Co s tímhle? Prosím o jakoukoliv radu... Jen dodám, že nemáme kam bychom ji dočasně umístili...
Přidal Robert 2008-10-06 10:38:31
Naše Angie - roční kokřice také štěká žalem a strachem z neznáma. Je taky doma 9 - 10 hodin pondělí až pátek, Před týdnem ale dostala vibrační obojek... Je z něj opravdu vyplašená chudinka, ale je fakt, že je už v klidu. Bohužel po jednom problému je tu další... Naše Angie nám mění postupně nábytek na třísky... Tak snad najdu nějaký sprej, co jí odradí takhle škodit... 
Dále, hledám způsob, jak zařídit, aby byla Angie vklidu a netropila nepořádek, když bychom si chtěli přes noc s přítelkyní někam vyrazit, kam Angie nemůže - třeba na diskotéku... Co s tímhle? Prosím o jakoukoliv radu... Jen dodám, že nemáme kam bychom ji dočasně umístili...
Přidal raseva 2008-01-10 08:58:18
U starších psů je těžké ho to odnaučit, takže pokud jste vyčerpali všechny možnosti, tak existují ještě elektronické protištěkací obojky. Je spousta odpůrců, ale raději použiji dvakrát, třikrát tento obojek (který má všechny atesty, že není škodlivý) než abych musela dát psa pryč, protože celodenní štěkání¨vadí každému. :) Je to jako u lidí" také dítěti vysvětlíte, že něco nesmí a když to stále nechce pochopit, tak mu dáte třeba na zadek,ne?
štěkání
Přidal Jana Švecová 2008-01-09 09:25:33
 
Dobrý den, 
 
opravdu již nevím, na koho se obrátit s problémem, který mám. Snad budete mít nějakou radu Vy. 
Mám pejska, labradora, v červnu t.r. mu bylo 7let. Do 5let jsem s ním bydlela v domečku se zahradou (ale i tam byl přes den sám doma). Poté jsem se z rodinných důvodů musela odstěhovat do Prahy do bytu a pejsek se mnou. 
Změnu bydliště zvládl úplně perfektně, nikde žádný problém. 
A najednou po téměř dvou letech v bytě, začal po dobu, kdy jsem v práci (sám je od 7h do 17h nejdéle), celý den bez přestání štěkat a drápat dveře. Trvá to již skoro měsíc, u veterináře jsme byli a žádná rada. Ptala jsem se pejskařů v okolí, ale ani háravá fenka nikde. Jsem z toho již zoufalá, sousedé si stěžují (plně je chápu, že je to nepříjemné), ale co s pejskem dělat ??  
Nesetkali jste se s něčím takovým ?? Nechávala jsem puštěnou televizi nebo rádio, to také nezabralo. 
Nemáte prosím nějakou radu ?? 
 
Budu vděčná za jakýkoliv nápad či radu. 
Předem moc děkuji 
a přeji příjemný den 
Jana Švecová 
 
email : Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny  
Přidal Michaela 2007-10-24 14:53:29
Jelikož řeším problém se štěkáním, když pejsek zůstane sám, lovím na webu různé rady a informace. Článek je super, ale jen v případě, že pes štěká v mé přítomnosti. V mé přítomnosti neštěkne ani na zvonek, pokud je celá smečka doma, neštěkne za zvuk výtahu, ani klapání bot po chodbě. Ale nesnese být sám. Ráda bych vzkázala pánovi, co tvrdí, že zdravý pes nepřítomnost pána prospí, že má pravdu. Ale je to jako u lidí. I ti jsou někteří citliví a změny nesou těžce. Můj pejsek se rozložil pobytem naší babičky v nemocnici, kde jsem trávila den co den. tudíž jeho hlavní páníček nebyl. Bylo to období plné nervů a starostí a pejsek to neunesl. řeším to už přes rok, kdy si ho beru do práce, protože nechci týrat sousedy, ale stále se nedaří řešit uspěšně. V práci tedy snáží můj odchod mimo kancelář v pohodě, ale doma ne a ne. Vydrží s kýmkoliv, byť je to cizí člověk, ale sám ani za nic. Zkoušela jsem rok postupně odcházet, ale nemůžu se dostat za půl hodiny aniž by pes nezačal štěkat. Krom toho bych musela přestat chodit do práce, abych mohla postupně nechávat doma...je to složité. Viz příspěvek pod, ta krabička, která vydá ultrazvukový signál když pes začne štěkat, tu mám a pes na to vůbec nereaguje. Jinak mám se psem zkoušky z výkonu, chodíme na agility, dodržuju vše zásady ale přes nesnášení samoty se ne a ne hnout.
Přidal Bea 2007-09-26 13:33:49
tak akosi sa mi podarilo zabrúsiť na túto stránku, a natrafila som na vašu diskusiu ohľadom štekania psa. my sme riešili tento problem prednedavnom, ked mi zomrela maminka a náš pes (päťročný koker) bol zvyknuty byť s ňou doma, takže naraz zostal sám, pretože sme všetci odišli do práce. riešil to pre nás celkom nevhodným spôsobom a to štekaním. ešte zo začiatku sa susedia u nás v dome tvárili statočne, len keď to trvalo viac ako dva mesiace, už po nás nepozerali tak vľúdne. snažili sme sa ho učiť aj spôsobom popísanom tu (zvonenie, pamlsky, a pod.) ale nič nezaberalo. Tak sme zohnali na baterky prístrojček proti štekaniu psov (vyzerá ako tranzistor, funguje na ultrazvuku - akonáhle pes zašteká, prístroj na dve sekundy spustí pípnutie, ktoré počuje len náš pes, máme ho na chodbe oproti vchodovým dverám) a štekanie sa vyriešilo.
Přidal rendula 2007-09-05 15:39:38
Nojo, doma je to asi dobrý, ale už vidím, jak chodím večer venku se stříkací pistolí :)
Přidal Ciklerova 2007-09-05 14:09:59
Dobrý den,tak nevím, mám německého ovčáka a ten když slyší venku psa tak okamžitě začne doma štěkat.Nám se osvědčila vodní pistole ( stačí i postřikovač na kytky) když začne štěkat, tak na něj stříknu slabý proud vody (ne do očí a uší) a je klid. Je to možná někdy lepší než na psa křičet nebo cpát pamlsky.
Přidal Sára 2007-08-30 22:57:03
Mám 6 let starou fenku jorkšíra. Když ještě byla malinká tak ji jeden pes pokousal a od té doby se všech psů bojí...projdem kolem psa a začne tak hlasitě štěkat :sigh. To odnačit prostě nejde, at´ se snažím jak se snažím...Je moc chytrá umí spoustu věcí. I když ji miluju to štěkání mi vadí a myslím že nejen mě. Občas štěká i na lidi, ale jinak by neublížila...Porad´te prosím někdo :? předem děkuji  
PS: komentáře na email...moc děkuju
Přidal renata 2007-08-29 10:04:36
No jo, což o to, doma to v pohodě zvládne být ticho, když mu řekneme, ale co mám dělat, když s ním jdu večer za tmy a on se bojí? To prostě nepomáhá nic. V tu ránu jsou nějaké povely prostě na nic. Je to blbý, protože se to samozřejmě rozléhá po celém sídlišti. A ještě k tomu vrčí na každého člověka, který kolem nás projde. Vypadá jak krvelačná šelma, přitom se ale bojí. Je to bedlington terier. :sigh
Odnaucovani stekani
Přidal Dibda 2007-05-29 15:49:21
Ahojky vsem, 
 
mam 5 mesicni stenatko jorksirka a vsichni asi vime, jak jsou tyhle male priserky ustekane :grin co nemaji na vzrustu to kompenzuji stekanim. No a tak ho uz odmalinka ucim povelu ticho ( mimochodem neni to muj prvni pejsek a jeste zadny se nerozstekal ve 3 mesicich :grin ) Ja ho ucim povelu podle pokynu ktere jsem se dozvedela primo v prirucce o jorksirech a to takto - kdyz pes zasteka necham ho jednou dvakrat steknout a pak mu chytnu tlamicku a reknu povel Ticho! Chce to vazne duslednost, ale vzhledem k tomu , ze je se mnou v praci tak pro me dost dulezity povel. Cvicime tohle asi 2 mesice a uz se zacina chytat, kdyz steka a porucim Ticho! tak jen tak bafa do prazdna. Jinak souhlasim s tim, ze by pes mel bez panicka cca 9 hodin vydrzet obzvlast v dospelem veku a vetsina psu to prospi. Kdyz to tak neni, tak vetsinou doslo k chybe ve vycviku. A pro ty co maji pejsky na zahrade, tak jsem se vetsinou setkala s tim, ze se treba v 5. roce pejsek zklidnil a uz tolik nestekal Ale chapu , ze je to dost narocne na odnauceni obzvlast na zahrade :upset
Dotaz
Přidal Horníková 2007-05-21 09:26:39
Mám ročního psa pražského krysaříka (většího) a je strašně uštěkanej. V bytě to jde ale na zahradě a u rodičů šíleně štěká a běhá jako blázen a startuje na jakejkoliv podnět. Hlavně na sousedy za plotem. Poraďte mi co s ním. Díky Dáša
Přidal kikinacek 2007-04-16 17:52:44
Vypadlo mi slovo ve větě:...ale nesmíte to ve štěněcím věku psa ZANEDBAT, protože tehdy to bere jako hru...
Přidal kikinacek 2007-04-16 17:27:42
No, souhlasím s Danem, že mít takového souseda je děs! Ale v článku, je psáno, že je to JEDNA Z MOŽNOSTÍ (učit ho s piškotama) a vím, že je to účinné, ale nesmíte to ve štěněcím věku psa, protože tehdy to bere jako bezva hru a naučí se kdeco i to, neštěkat! Lidé, co nepočítají s tím, že by mohl pes v jejich nepřítomnosti štekat, tak jsou fak blázni. Proč to psa neučí? I teď by to mohli napravit aspoň za použití eletronického obojku, když už to podělali dřív - není to žádná hrůza a ještě to funguje.
Přidal Dan 2007-04-16 09:14:17
Hlavně si laskavě uvědomte, že vás pejsánek se chová jinak, když jste s ním, třeba v jednom bytě, a jinak se chová, když odejdete do práce... Já mám to štěstí, že mám souseda, jehož pes začně vyštěkávat v půl sedmý a skončí až když přijde páníček domů a jede V KUSE, pořád jako stroj, od rána až do večera... Opravdu zlatíčko pejsánek, určitě se mu v tom bytě líbí a netrpí a štěká asi z radosti... přitom z mých zkušeností normální, zdravý pes tuhle dobu bez pána většinou prospí, kdežto tenhle svůj štěkot nezastaví a na tohodle by platil pouze elektronicky obojek... rozhodne nejsem neurotický soused, co nenávidí vše živé a hlavně hafánky, ale když vám štěká pes nad hlavou 12 hodin v kuse, tak řešíte jiný věci než piškotky...
Přidal kamil 2007-04-05 18:25:04
Já bych se tady rád dozvěděl (od Honzy nebo Helči), jakým způsobem to dělají oni! Byli jste vyzváni, abyste poslali článek a pomohli tak i jiným - tak proč vy KECÁLKOVÉ neprozradíte, jak NA TO! Nesouhlasit se dá, kritizovat se dá, ale je dobré, přidat svou zkušenost či radu, sem s ní - také jsem zvědav, protože upřímně rád se přiučím.
Přidal helča 2007-04-04 14:45:04
Zdravim všechny ani nevim jak jsem natrefila na tuhle debatu alem musim se take pridat :zzz a jedine souhlasit s honzou protoze pamlsky a odnaučovani zlozvyku natoz stekani opravdu nejdo dohromady :roll
Přidal Pavel 2007-03-28 17:20:37
Dobrý den já bych také potřeboval poradit jak odnaučit našeho psa štěkat, ale není to tak snadné. Celý den je v klidu a v noci když už všichni spí tak začne štěkat. Většinou, že slyší někde v ulici zamňouskat kočky. Jakým způsobem ho toto mam odnaučit když se člověk chce vyspat a než by došel ven tak on přestal. Předem děkuji za odpověď.
Přidal jana 2007-03-23 15:16:22
a čím vy motivujete psa? učím psy na piškoty a nemáme s tím problém
Přidal raseva 2007-03-23 15:04:31
Vzkaz pro Honzu: budeme opravdu moc rádi, když nám pošlete článek o odnaučování psa štěkat, jiným způsobem než je odměňování. Rádi uveřejníme - nežádoucí štěkání je opravdu jeden z největších problémů, které lidé jsou nuceni řešit. Děkuji předem a těším se, že nám něco o výcviku napíšete a pošlete. :)
Přidal ivana 2007-03-23 14:52:59
Vy za dobrou práci nedostáváte odměnu? :zzz
Přidal ivana 2007-03-23 14:52:02
A proč ne? Co na tom vidíte ZASTARALÉHO? Nikdo vás nenutí dávat psovi pamlsky, ale je to nejosvědčenější u většiny psů. Můj pes začal s piškotkama a pochvalou, dnes mu stačí radostně pochválit, ale proč bych ho neodměnila i pamlskem, když mu to udělá dvojitou radost?
Přidal Eva 2007-03-22 15:51:05
:roll Zajímalo by mě, co v této vyspělé době nosí šťavnatého Honza po kapsách :eek
Přidal Honza 2007-03-22 11:51:54
:? nechápu proč pořád chcete psa něco učit na pamlsky !!!!!!! 
a ještě ke všemu na piškoty,chtěl bych vidět vás kdybyste měl za odměnu dostávat suchou věc jako je piškot.Takto se to cvičilo před nějakejma 20 rokama když jsem začínal spejskama,uvědomte si že teď jsme už někde jinde tak proč používat tyto zastaralé metody jako je odměna piškotem. :?

Přidat komentář
  • Komentujte prosím relevantě k obsahu článku.
  • Vyplnění položek označených hvězdičkou je povinné.
Jméno:*
Předmět:
BBCode:Web Address Email Address Bold Text Italic Text Underlined Text Quote Code Open List List Item Close List
Komentář:*



Aktuální rok:
(antispam)

Powered by AkoComment 2.0.3!

 

POSLEDNÍ INZERÁTY

Dobrman - štěňata s pp
Prodám (31.08.2010)
DVD Výchova a výcvik nejen loveckých psů 1.díl
Jiné (31.08.2010)
WESTÍK s PP
Jiné (31.08.2010)
nemecký špic
Prodám (26.08.2010)
Výcvik a výchova psů
Služby (18.08.2010)


 
= Fotoinzerát
Aktualně v médiích
FOTOGALERIE

Alex a snih 0


Jsme tým


Ruský chrt-barzoj


NO Brit Ha-Vla, 1984-1996

Vložit foto
Poslední přidané
NÁHODNÉ ODKAZY
Bohemia Temperament 
CHS německých ovčáků z Nového Draka 
Halit Paša Jana Čechová 
Murphy´s Law 
SOL EDO chov papillonů 
Velký hnědý pudel 
west highland white teriér - CHS Krásný Sen 
Nejčastější slova

výcviku výcvik zkoušky onemocnění plemeno plemena zkouška plavání štěněte plemene krmení člověka výchově pejska života původu člověk zkušebního kynolog pojištění Štěňata štěňat zvířat naučit ostatní chovatelé určitě problémy majitel pracovní

Trochu reklamy
 
Top! Top!
Vše o genetice Informace přehledně Milackove.net - internetovy psi a kocici utulek, utulky z cele CR
PageRank TOP.ER.CZ optimalizace PageRank.cz TOPlist
-->